HealthyBack – prosty sposób na proste plecy

Prosty sposób na proste plecy

Codziennie jest to samo. Wstajesz z krzesła po kilku godzinach nieprzerwanej pracy, plecy bolą, stawy trzeszczą, a w karku strzyka. Niby praca umysłowa, a zmęczenie fizyczne jak po plewieniu ogródka. Wszystkiemu winna jest nieprawidłowa pozycja siedząca podczas pracy przy komputerze.

Praca siedząca obciąża kręgosłup o 40% bardziej niż stanie. Niezbyt częste przerwy nie poprawiają tej sytuacji. Dlatego jedynym rozwiązaniem, które ulży przeciążonemu kręgosłupowi jest wypracowanie nawyku prawidłowej postawy. Zdrowy i sprawny kręgosłup to podstawa długiego życia oraz gwarancja pozostania aktywnymi i radosnymi na starość.

Prosty sposób na proste plecy

Przede wszystkim dobre krzesło

Podstawą ergonomicznej pozycji podczas pracy przy komputerze jest dobre krzesło. Takie z pięcioma stopniami regulacji oraz wysokim, wyprofilowanym oparciem. Więc raczej nie ten designerski plastik z Pinteresta, tylko porządny, skórzany fotel obrotowy. No chyba że wypracujesz sobie nawyk prawidłowej postawy, wtedy na każdym krześle bez problemu wysiedzisz długie godziny.
Łatwo powiedzieć. W teorii wiem, że plecy powinny być proste, kolana odrobinę niżej od miednicy, stopy płasko na podłodze, kąt patrzenia na monitor między 20 a 50 stopni… Na studiach miałam cały przedmiot poświęcony ergonomii pracy. A w praktyce? Albo garbię się nad biurkiem, albo rozwalam w fotelu jak meduza. I dlatego plecy bolą, stawy trzeszczą, a w karku strzyka.

Prosty sposób na proste plecy

Prosty sposób na proste plecy

Na szczęście istnieją sposoby, które przynoszą ulgę bez konieczności inwestycji w „fotel prezesa”. Możesz podłożyć sobie poduszkę pod odcinek lędźwiowy kręgosłupa, by zapewnić mu oparcie. Albo możesz skorzystać z pasa HealthyBack, który pomoże wypracować Ci nawyk prawidłowej postawy. Pas utrzymuje się przez naciągnięte nakolanniki – jeśli zbyt mocno opierasz się na tylnym oparciu, Twoje kolana odczują dyskomfort. Wtedy automatycznie będziesz je odciążać starając się utrzymać proste plecy. Nie musisz więc bać się, że rozleniwisz mięśnie. Wręcz przeciwnie! HealthyBack trenuje Twoją prawidłową postawę, więc po pewnym czasie będziesz w stanie utrzymać ją bez niego.

Prosty sposób na proste plecy

Recenzja pasa HealthyBack

Z moim kręgosłupem bywa różnie. Niby tragedii nie ma, ale codzienna praca przy komputerze daje mu się we znaki. Dlatego chętnie przetestowałam pas HealthyBack. Już po pierwszym założeniu poczułam różnicę, jakby ktoś zdjął mi spory ciężar z pleców.

Pas zakłada się bardzo szybko – wystarczy położyć go na dolnym odcinku kręgosłupa, naciągnąć pasy na kolana i odpowiednio je wyregulować. HealthyBack stabilizuje miednicę, rozkłada ciężar, przywracając naturalne zaokrąglenie kręgosłupa i zapewniając wsparcie dla odcinka lędźwiowego. Korzystając z niego przynajmniej przez 15 minut dziennie (a można też do oporu), pomagasz organizmowi wypracować nawyk prawidłowej postawy, tak by po pewnym czasie sam ją przyjmował.

Dużą zaletą pasa jest jego mobilność. Jest lekki, a po złożeniu staje się niewielką torebeczką. Dzięki temu możesz korzystać z niego również popijając kawkę na kanapie, medytując albo podczas długiej podróży pociągiem.

Prosty sposób na proste plecy

Chcąc nie zrujnować swojego kręgosłupa, trzeba pamiętać o częstych przerwach, wstawaniu od biurka i aktywności fizycznej. A pas HealthyBack jest świetnym uzupełnieniem, które pomaga wypracować zdrowy nawyk podczas codziennej pracy przy komputerze. Z nim każde krzesło staje się tym ergonomicznym.

Zdeklarowana freelancerka - Surface Pattern Designer. Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Wyciskacz doby i ogarniacz chaosu.

Poprzedni wpis
Kolejny wpis
Więcej w Recenzje
Oh, jak pięknie! Otwarcie Oh!Szycie i weekend w Trójmieście
Oh, jak pięknie! Otwarcie Oh!Szycie i weekend w Trójmieście

Molito - skandynawski styl tworzony z miłością
Molito – skandynawski styl tworzony z miłością

Zamknij