Jak zarabiać na swoim blogu? Praktyczny poradnik nie tylko dla blogerów

Jak zarabiać na swoim blogu?

Do niedawna wszyscy kupowaliśmy offline. Proces zakupowy był zakotwiczony w rzeczywistej realnej przestrzeni, dostarczającej konkretnych bodźców i emocji. Rekomendacje produktów docierały do nas za sprawą poczty pantoflowej, gdzie jedna pani drugiej pani mówiła, co koniecznie trzeba mieć, a co lepiej omijać szerokim łukiem.


Dziś, coraz większa liczba transakcji dokonywana jest za pośrednictwem internetu. Zakupy online stają się powoli podobne do kolorowego targu, w którym każdy ze sprzedawców chce przekrzyczeć konkurencję i zaprezentować swój towar w jak najlepszym świetle. Jak w tym barwnym świecie znaleźć skrawek przestrzeni idealny do wypromowania własnego produktu? Na szczęście, jest i na to sposób. Oto on – blog.

Dlaczego blog jest świetną metodą promocji produktu?

Rzetelne opisy produktu, testowanie jego funkcjonalności, atrakcyjne zdjęcia umieszczone w przyjemnym i naturalnym kontekście – to tylko niektóre z zalet promowania swoich towarów i usług za pośrednictwem bloga. Konkretna społeczność, która liczy się ze swoim zdaniem, wzajemnie się inspiruje i nakręca do zakupów, poleca sobie sprawdzone produkty, wspólnie recenzuje je i testuje. Czy można sobie wymarzyć lepsze miejsce do promowania towarów, zbierania leadów i otrzymania feedbacku odnośnie satysfakcji z użytkowania naszych towarów? Na ten moment na pewno nie.

Wachlarz możliwości, czyli metody zarabiania na blogu

Dla większości spośród tych, którzy aktywnie działają w świecie blogosfery, blog stanowi osobistą platformę do komunikacji z internautami. Jest swego rodzaju wirtualnym pamiętnikiem, a także miejscem do dzielenia się swoimi pasjami z innymi. Choć blog może dawać satysfakcję nawet wtedy, gdy jest przysłowiową studnią bez dna generującą wydatki i wymagającą ciągłego inwestowania czasu i pieniędzy, potrafi być również całkiem niezłym źródłem dodatkowego dochodu. Utrzymanie bloga, opłacenie hostingu i domeny przecież kosztuje, a możliwość monetyzacji zasobów pozwala uzyskać środki na inwestycję i dalszy rozwój naszego internetowego dziennika.

Najpopularniejsze sposoby monetyzacji polskich blogów

Na rodzimym podwórku blogerzy zarabiają na swoich internetowych aktywnościach najczęściej poprzez zamieszczanie:

  • artykułów sponsorowanych
  • wpisów gościnnych
  • recenzji produktów lub usług
  • banerów reklamowych

Jak zarabiać na swoim blogu?

Przykłady dobrych praktyk wykorzystania potencjału swojej własnej strony w celu zdobycia dodatkowego dochodu można mnożyć. Przyjrzyjmy się np. branży finansowej. Załóżmy, że jesteśmy firmą działającą w obszarze szybkich pożyczek gotówkowych (np. zerro.pl czy panipozyczka.pl) i zależy nam na zdobyciu wiarygodnych i wypłacalnych klientów, którzy byliby gotowi skorzystać z naszych usług. Gdzie najlepiej skierować swoje kroki w celu pozyskania wartościowych leadów?

Oto kilka podpowiedzi:

  • poczytne blogi o oszczędzaniu
  • redaktorzy serwisów mówiących o zarządzaniu czasem oraz pieniędzmi
  • blogi, na których znajdziemy porównanie najlepszych kont oszczędnościowych
  • fora, na których internauci wymieniają się realnymi opiniami na temat produktów oraz usług finansowych

Właściciel takiej strony (chętnie czytanej przez setki osób) dysponuje przestrzenią wręcz wymarzoną do reklamowania usług firm, które zajmują się udostępnianiem szybkich pożyczek gotówkowych.

Jak widać na powyższym przykładzie, możliwości jest naprawdę wiele. Warto dodać, że wśród polskich blogerów najpopularniejszymi metodami monetyzacji zasobów internetowych wciąż są artykuły sponsorowane oraz reklamy. Mowa tu nie tylko o banerach, ale też o wykorzystaniu popularnego wśród marketerów narzędzie, mianowicie Google AdSense.

Jedną z ciekawszych i mających duży potencjał metod zarabiania na blogu jest sieć afiliacyjna. Sposób ten od dawna ma swoich zwolenników na całym świecie, a z roku na rok staje się coraz bardziej popularny również w Polsce. Wielu blogerów wciąż obawia się programów partnerskich przede wszystkimi z uwagi na niejasne modele rozliczeń i małą popularność tego typu formy zarobkowania w Polsce. Zupełnie niesłusznie.

Z pomocą zarówno początkującym, jak i bardziej zaawansowanym blogerom przychodzi platforma LeadsMansion, będąca częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, należącej do DFEX INVESTMENTS LIMITED. Finansowy program partnerski poprzez nią dostępny został przygotowany z myślą m.in. o właścicielach serwisów internetowych, portali tematycznych czy blogów właśnie.

Dlaczego warto zostać partnerem LeadsMansion?

Program partnerski zapewnia swoim blogerom:

  • realne zyski finansowe – LeadsMansion pozwala na monetyzację ruchu na blogu czy stronie internetowej, umożliwiając pozyskanie dodatkowego źródła dochodu
  • wiarygodność i niezawodność – platforma działa z powodzeniem na sześciu światowych rynkach
  • regularne wypłaty – 2 razy w miesiącu
  • profesjonalne narzędzia promocyjne

Jak zarabiać na swoim blogu?

Na jakie wsparcie może liczyć bloger, który staje się partnerem LeadsMansion?

Wśród narzędzi marketingowych przydatnych dla blogera, warto wymienić najciekawsze z nich:

  • formularze iframe – gotowe elementy dopasowane wizualnie do danej strony internetowej, które wystarczy jedynie zainstalować
  • HML Post – dzięki niemu można powiązać stronę internetową z systemem udostępnionym przez sieć afiliacyjną
  • kreacje graficzne – banery i newslettery dopasowane do tematyki i szaty graficznej strony

Dzięki nim, bloger może generować wartościowe leady na temat osób zainteresowanych zakupem omawianego przez niego produktu, a co za tym idzie – zarabiać realne pieniądze.

O reklamowaniu produktu na blogu z perspektywy producenta

Przygotowując kampanię reklamową w Internecie, zarówno za pośrednictwem artykułów sponsorowanych, ale też bardziej obiektywnych testów czy unboxingu, warto dobrze wybrać blogera, któremu powierzamy promocję naszego produktu czy usługi. Najlepiej, gdy pełni on rolę eksperta w dziedzinie, która nam samym jest bliska.

Przykładowo: właściciel sklepu internetowego z kosmetykami powinien zwrócić się do blogerki zajmującej się tematyką urodową i makijażową. W ten sposób przedsiębiorca trafia ze swoim produktem do odpowiednio stargetowanej grupy odbiorców, która jest żywo zainteresowana trendami w makijażu i nowościami na rynku produktów kosmetycznych. Dobór odpowiedniej grupy docelowej jest tak samo ważny, jak wybór odpowiedniego influencera, czyli osoby wpływowej, będącej autorytetem dla czytelników bloga i dyktującej im nowe trendy. LeadsMansion dysponuje rozbudowaną siecią afiliantów, za pośrednictwem których reklamodawca z łatwością dociera do potrzebnej mu, ściśle sprecyzowanej grupy klientów.

WPIS GOŚCINNY SPONSOROWANY

Zdeklarowana freelancerka - Surface Pattern Designer. Prywatnie szczęśliwa żona i mama. Wyciskacz doby i ogarniacz chaosu.

Poprzedni wpis
Kolejny wpis
Więcej w Rozwój
Poniedziałkowa Motywacja – Po co Ci to?

Poniedziałkowa Motywacja - Żyjesz jeszcze?
Poniedziałkowa Motywacja – żyjesz jeszcze?

Zamknij